Avertir le modérateur

18/11/2017

La Banque centrale de Tunisie mettra en place un laboratoire de recherche Blockchain

La Banque centrale de Tunisie mettra en place un laboratoire de recherche Blockchain

Un laboratoire de recherche Blockchain (chaîne de blocs) sera mis en place par la Banque Centrale de Tunisie (BCT), a déclaré jeudi, le gouverneur de la BCT Chedli Ayari, en marge d’un forum sur la crypto-Economie : opportunités d’entrepreneuriat pour startups et entreprises.

La blockchain, est selon des spécialistes des finances, une technologie qui permet de stocker et de transmettre des informations de manière transparente, sécurisée et sans organe central de contrôle. Elle fait office d'une grande base de données qui contient l'historique de tous les échanges réalisés entre ses utilisateurs depuis sa création.

Une commission de réflexion a été mise en place au niveau de l’institut de l’émission qui va étudier à moyen termes le potentiel, les techniques et la place que pourrait avoir le blockchain dans le système tunisien, a-t-il avancé au cours de ce forum organisé par l’Institut Arabe des Chefs d’Entreprises (IACE). Et d’ajouter que la BCT compte organiser avec un sommet sur la blockchain en Tunisie, sans en préciser la date.

La Tunisie a-t-il appuyé, ne peut réaliser une croissance forte que par le biais de ces technologies et devenir une plateforme de services de pointe, car il n y a pas d’autres perspectives, ni l’agriculture, ni l’industrie ou l’énergie ne peuvent être les moteurs d’une importante croissance. L’avenir se trouve a-t-il dit , dans une économie d’inélégance qui peut être l’apanage de l’économie tunisienne.

Pour sa part le conseiller exécutif de l’IACE Majdi Hassen a rappelé que la crypto-économie est l’utilisation de la technologie de cryptage des données et de documents dans l’économie et lorsqu’elle est appliquée dans le domaine financier est appelé blockchain, soit un moyen de paiement virtuel dans laquelle il n’y aura pas de moyens de paiement classique comme la carte de crédit ou le m-banking (Mobile Banking).

Et d’ajouter que tout service ou produit peut être crypté et commercialisé sur internet, un domaine dans lequel la Tunisie est en retard. Il y a des pays qui ont mis un cadre réglementaire et une stratégie nationale comme le Maroc et l’Egypte qui a maintenant toute une stratégie appelée "cashless economy" qui est une économie sans cash et la Tunisie ne doit pas être en retard.

Hassen a rappelé dans ce cadre que le Word Economic Forum a estimé que d’ici 2025, 10% du PIB mondial sera tributaire de la crypto-économie.

En Tunisie, la crypto-économie peut améliorer trois choses à savoir réduire l’informel, vu que cette technologie réduit l’utilisation du cash, principal moyen de paiement sur le marché informel, permettre d’améliorer l’inclusion financière vu que l’utilisation des moyens de paiement et l’inclusion financière de la population est encore faible, outre une disparité entre les régions.

La crypto économie permettra également d’améliorer l’environnement des affaires a-t-il encore dit.

Pour réussir la mise en place de cette économie Hassen a mis l’accent sur la nécessité d’élaborer un cadre réglementaire approprié pour les services financiers numériques, ajoutant que la BCT a mis en place un groupe de réflexion , mais il ne faut pas prendre beaucoup de temps car on peut être dépassé par d’autre pays.

Le conseiller exécutif de l’IACE a appelé à développer l’infrastructure des technologie de l’information et de communication et l’utilisation d’internet qui doivent être accessibles au niveau de tout le territoire, outre la consolidation des compétences et connaissances financières car les opérateurs financiers sont appelés à avoir les compétences pour pouvoir accompagner les entrepreneurs.

Le président de l’Association Professionnelle des banques, Ahmed El Karam a mis l’accent sur l' absence totale et de réglementation et de régulation pour la crypto-monnaie dont les avantages sont notamment, la rapidité et l'absence totale des frais de transfert, des transferts non plafonnés et couvrant toute la planète et l’ensemble des agents économiques et le stockage sécurisée de l’information .

Toutefois des inconvénients se présentent par rapport aux pratiques actuelles, notamment en ce qui concerne les aspects liés à l'identification des opérateurs (qui achètent et qui vendent?/l’émetteur et le récepteur). Cette opacité, a- t-il avancé risque de favoriser le financement des opérations interdites ou illicites et l’utilisation de la monnaie cryptée pour la fraude, l’évasion fiscale et le financement du terrorisme.

Retrouvez les articles du HuffPost Tunisie sur notre page Facebook.

FranceWebAsso,Société du Savoir,Un univers de possibilités,C'est Moi, C'est Vous, C'est Nous ! C'est notre capital !Imaginez un monde dans lequel chaque être humain peut librement obtenir et partager des connaissances.Connecter, Trouver, Lire..l'exellence

Encourager le partage de savoirs, une nouvelle manière d'être au monde et de le voir.

FranceWebAsso 

Société du Savoir Groupe d'intérêts.jpg

 20150119_111926.jpg3smartphones.jpeg

Un univers de possibilités

 

Imaginez un monde dans lequel chaque être humain peut librement obtenir et partager des connaissances. Ceci est notre engagement.

 

FranceWebAsso : C'est Moi, C'est Vous, C'est Nous !

 

C'est notre capital !

Encourager le partage de savoirs, une nouvelle manière d'être au monde et de le voir.

Privilégier l'esprit d'équipe, le partage des savoir-faire et la solidarité, à la fois en interne et dans nos partenariats.
Mettre chacun en situation de réussite. Contribuer par la qualité individuelle à la performance commune.

Services uniques à la pointe pour que vous soyez plus compétitif.

Préparer le capital humain dans l'économie de la connaissance est primordial pour notre pays dans l'avenir. Rénover la démocratie.

IMPLIQUER TOUS LES CITOYENS DANS LA SOCIETE DE L'INFORMATION

08/11/2017

Venez apprendre FranceWebGroup , Webmaker, Capture, collect, and share with your friends.And we believe that finding that next best thing should be intuitive, seamless, and personalized.User-friendly platform for research and discovery,Content management

Connect the things you love.

Through innovation and collaborative development,

Project WebCitizens anticipates the needs of and delivers essential resources to all members of the community. Write the Web !

We Are FranceWebAsso CONTRIBUTE - Copie.png3smartphones.jpeg

Capture, collect, and share with your friends.

And we believe that finding that next best thing should be intuitive, seamless, and personalized.

"There's no better way to learn the mechanics and culture of the web than by playing around and hacking it in a safe, fun environment." – Lifehacker

Local Content

We all use the web in different ways. This blog is dedicated to helping you build a web that’s relevant to your friends, family, business or community.

Best of StefanV.Raducanu-> Welcome to My World ->"réseaux de neurones"

La plateforme

 FranceWebAsso  c'est Moi, c'est Vous, c'est Nous

Free Forever

Mozilla (Our model) is a non-profit organization and these open-source tools are created by a global community. They will always be 100% free — now and forever!

Imaginez un monde dans lequel chaque être humain peut librement obtenir et partager des connaissances. Ceci est notre engagement.Ne vous laissez pas déprimer par l'épais brouillard qui étouffe l'univers aujourd'hui. Ayez confiance en...

Voyez plus loin : un rai de soleil se dessine à l'horizon... Ayez confiance en l'avenir. Je vous souhaite une journée lumineuse, pour nourrir votre esprit, il n'est jamais trop tard pour apprendre

FranceWebAssociation 

Société du Savoir Groupe d'intérêts.jpg

 FranceWebGrouporganisation-intelligence-collective.jpg

Un univers de possibilités

 

Imaginez un monde dans lequel chaque être humain peut librement obtenir et partager des connaissances. Ceci est notre engagement.

 

FranceWebAsso : C'est Moi, C'est Vous, C'est Nous !

 

C'est notre capital !

Encourager le partage de savoirs, une nouvelle manière d'être au monde et de le voir.

Privilégier l'esprit d'équipe, le partage des savoir-faire et la solidarité, à la fois en interne et dans nos partenariats.
Mettre chacun en situation de réussite. Contribuer par la qualité individuelle à la performance commune.

Services uniques à la pointe pour que vous soyez plus compétitif.

Préparer le capital humain dans l'économie de la connaissance est primordial pour notre pays dans l'avenir. Rénover la démocratie.

IMPLIQUER TOUS LES CITOYENS DANS LA SOCIETE DE L'INFORMATION

e-Collaboration , le travail en réseau et l’efficacité collective : modèle de développement pour la réussite

Tous, entrepreneurs de la connaissance

Le travail collaboratif n’est pas obligatoire, il est incontournable. Les méthodes et outils pour collaborer, intégrer, formaliser, organiser, représenter et disséminer ce savoir, cette expertise et ces connaissances existent.

FRANCEWEB est organisé pour vous permettre de maîtriser ces méthodes et outils et de placer ainsi la e-collaboration au coeur de la compétitivité, de la création de valeur et de l'innovation de l’entreprise. Illustré par de nombreux cas concrets et s'appuyant sur l'expérience des membres, FRANCEWEB s'attache à développer une pédagogie de partage et de formalisation pratique exemplaire qui fait le succès reconnu de ces espaces de travail collaboratif.

FRANCEWEB favorise les échanges économiques, sociaux et culturels d'entreprises et territoriaux, le travail en réseau et met à la disposition de ses membres tout le savoir, afin de les aider concrètement dans leur développement.
Repérer ces savoirs, les enrichir, les développer; organiser le partage, leur cross fertilisation, leur inter multiplication pour accroître la création de valeur au service de l'individu, entreprise ou territoire, voilà l'ambition du FRANCEWEB.

Cette grande ambition se concrétisera si chacun d'entre nous, élu, décideur, chef d'entreprise, enseignant, citoyen est capable de la prendre à bras le corps, faisant preuve d'audace sur le plan créatif et que nous engagions des actions encourageantes pour les générations futures.

Son Programme

Son programme, pragmatique et ambitieux, vaste chantier concernant les ressources humaines, s’inscrit dans le droit fil de la société de l’information, à travers les territoires, favorisé par l’approbation des usagers de l’Internet et les forces vives de la collectivité (habitants, associations, entreprises, structures, réseau de l’éducation etc.) : cette pluralité des acteurs économiques permettant la complémentarité des approches des savoir-faire et des modes d’intervention indispensables à une mise en œuvre opérationnelle du développement durable dans la nouvelle société du savoir et de la connaissance. FRANCEWEB est à la recherche de partenaires ayant une forte expérience, ainsi que des compétences gravitant autour de trois pôles : social, économique, technologique.3poles.png

Sommes-nous en guerre contre le chômage....pdf

ePisciacais, le blog de l'Association France Web

ePisciacais, le blog de l'Association France Web,IciPoissyWebSmartCity,Human inside,PoissySmartCity & FranceWebSharing,The e-Global a Network,C'est Moi, C'est Vous, C'est Nous !La plateforme,

Des commersçnts, acteurs locaux, professionnels et collectivités locales.

foule.jpg

 

 

 

La Ville Ingénieuse, intelligente et durable....l'ouverture sur le Monde, projet social, une contribution à la société du savoir et de la connaissance...servant comme démonstrateur à partir de solutions innovantes sur un Réseau horizontal.

"La plateforme permet un accès plus direct à la citoyenneté, elle permet de devenir citoyen de manière beaucoup plus quotidienne, assure StefanV.Raducanu, fondateur de SmartCity, Président de FranceWeb Association.

L’information à l’ère du digital 

« Le bien commun est au cœur de la smart city humaine »

StefanV.Raducanu, à 79 ans, "techno solidaire", artisan du Web Citoyen, empreinte digitale, Alexa, 20150119_111932.jpg

Dans le bureau les étagères sont pleines de boites remplies de disques, des livres, de cartes électroniques, de micro processeurs, de barrettes de mémoire,..des dossiers

Au fond de la pièce un caisson d’ordinateur ouvert et d’autres entreposés. Sur le bureau l’écran plat est allumé en permanence, branché sur internet. A 79 ans Stefan est un vrai « techno addict » mais solidaire.

 A vous.pps

USE  FranceWeb,e-GlobalNetWork® TO YOUR ADVANTAGE

Create, curate and amplify authentic stories that connect with your brand’s target audience

More than half of our nearly 3000 partner publications receive our content for free or at subsidized rates. These publications often operate in challenging political environments, making it impossible for them to publish our commentaries without support from our partners and donors like you.

UNRIVALED DISTRIBUTION

Use our international distribution network to push your content to newspapers, magazines, broadcasters and websites worldwide.

srweb,rsweb,francewebasso,poissywebnetwork,we are readers,creators,and consumers living in an exploding world of digital media.Our Mission:

Project WebCitizens's mission is to excel in the broad dissemination of high-quality Web content. Through innovation and collaborative development, Project WebCitizens anticipates the needs of and delivers essential resources to all members of the  community.

ProjectWebCitizens, We are readers, creators, and consumers living in an exploding world of digital media.

ProjectWebCitizens, ContentWorks is the content marketing service of FranceWebeGlobalNetWork, the essential global news network. The ContentWorks team helps companies increase brand awareness, enhance consumer engagement and drive sales and audience acquisition. Leverage the expertise and capabilities of FWContentWorks to create multiformat custom content, deliver that content to your audience and amplify your message through our direct-to-consumer advertising and social channels.

Today’s brands compete with new technologies, empowered consumers, shifting public attitudes, brand new contenders and much more. Creating leading strategies and powerful ideas that allow our clients’ brands to become unique, irreplaceable, in control and ahead is our purpose. In our network, we all share a common ambition: help our clients and their brands to be and remain the leaders they want to be, to Lead The Change.

Native advertising

FWContentWorks creates multiformat custom content and distributes that content through native advertising on our own digital properties and across our nationwide network of local member news websites. Your branded content will be adapted to the look and function of the surrounding content and served directly in each site or application’s editorial feed.

Talk to us

From one-off assignments to strategic relationships, FWContentWorks has the knowledge, resources and credibility to tell your story to exactly the right people.

User-friendly platform for research and discoverysrweb,rsweb,francewebasso,poissywebnetwork,we are readers,creators,and consumers living in an exploding world of digital media.

  • Search books and journals in one place and at the same time
  • Linking relationships with indexing/abstracting/search services facilitate access to Project content
  •  
    • Alerts and social networking options for sharing discoveries with colleagues
    • Free access to book and journal Tables of Contents and sample full-text journal articles and book chapters without a subscription.

foule.jpgDispatch.jpgPoissyWeb,FranceWebSpaceStar,

we’re driven by our desire to find the next great story: one that will excite and change us. One created by quality publishers and brands who are testing the limits of what content can be.

And we believe that finding that next best thing should be intuitive, seamless, and personalized.

Welcome to PoissyWeb’s content guidelines. We define content as any article, video, slideshow, social media, podcast, or infographic – owned, earned, sponsored, native, and more! – that offers informational and/or entertainment value to the reader outside of information about the product or service.

Our partners with trustworthy publishers, brands, and agencies who are passionate about authenticity and creating a great user experience. As such, we ensure that our widgets exhibit transparent labeling to provide a clear content discovery experience.

Please note that PoissyWeb reserves the right to reject any content for any reason at our sole discretion. While we may not identify problematic content before it goes live, content will be blocked post-launch if we feel it compromises the safety or quality of our network. In addition, any content linked to from the PoissyWeb service that is not identical to the content as initially submitted shall be immediately removed. Further, our distribution partners may choose to block specific pages or entire sources. Any advertiser who repeatedly violates our guidelines will be blocked from the  network.

PoissyWeb reserves the right to accept content outside of these guidelines from time to time at our discretion.

Prohibited Content

Categories

  • Pornographic language or imagery
  • Suffering or violence
  • Exploitation or endangerment of minors
  • Sale or promotion of weapons or explosives
  • Illegal drugs or tobacco (including e-cigarettes)
  • Non-government approved pharmaceutical products and supplements (beauty products may be considered upon review)
  • Class-action suits or malpractice claims
  • High-Risk Investments or Business Scams
  • Content which encourages high risk investments or money making schemes with the intention of profiting off user participation

Information Harvesting

  • Content that harvests personal and/or confidential information from users with the intent to distribute or engages in lead generation with the purpose of generating profit off information gathered

Malware

  • Contains adware, malware, spyware, virus, Trojan horses, or other features designed to infiltrate or damage computer systems or access personally identifiable user information without explicit user consent

Negative Earned Media

  • Direct competitors cannot promote negative earned media or content that defames or otherwise compromises an industry competitor without clear disclosure

Tone

  • Content that promotes hate, violence, or discrimination;
  • Defames an individual, organization, or group of people; or
  • Segregates or classifies individuals or groups of people by race, religion, or sexuality

Restricted Content

PoissyWeb reserves the right to block content from the following groups and categories. Restrictions may vary depending on the region your campaign targets, the value provided to the reader, and the quality of the content.

  • Adult

Content that is explicitly sexual in nature

  • Alcohol

Content that promotes underage or irresponsible drinking; sites that enable the sale of alcoholic beverages

  • Financial services

Content must comply with financial governing bodies

  • Gambling
  • Health services

Promoted products and services must be approved by a governmental body when appropriate; products and services may not make illegitimate or unproven claims about results.

  • Political advertisements

All political content must have clear disclosure (ie. Promoted By [Political Party])

  • Overly personal or niche content

Content must have broad cultural appeal and/or be of value to more than just content creator

  • Religion

Content cannot advocate for or promote one religion over another; publishers may also choose to block content from religious domains

  • Subscriber-only content

User Experience

Content should provide a positive, value-adding experience for users.

Advertising Policies

  • Content should not employ any misleading advertising techniques, including but not limited to: using deceptive practices to encourage continuity sign-ups; encouraging accidental clicks by implementing ads that appear to be organic content; utilizing fake comments that appear to be from real individuals; or employing unsubstantiated claims to promote a product or service
  • If the primary goal of the content is to generate a lead or a sale, PoissyWeb requires clear and conspicuous disclosure of such (ie. a prominent “Advertorial” or “Advertisement” label must appear at the top of the page)
  • Submissions may not contain exit popups or advertisements that cover or hide portions of the content
  • Affiliate marketing sites must clearly disclose any financial relationship between the host site and sponsoring advertiser in accordance with FTC guidelines

Authenticity

  • Content cannot be copied from another site. Any plagiarized content without clear disclosure of authorship will not be allowed.
  • Content must clearly display logo of website; content should not include trademarks or logos that are confusingly similar in design to that of third parties
  • Links in content must be labeled accurately and must link to the page or pages reasonably expected by the reader

Design

  • No grainy or improperly formatted images
  • No illegible fonts or copy

Editorial Standards

  • No improper spelling or capitalization
  • No incorrect language or grammar
  • Coherence in structure

Page Format

  • We do not accept traditional 30-second commercial spots that end in a call-to-action to promote the sale of a product or service
  • We do not accept home pages, directory listings, or traditional product sale pages
  • Content must live on HTML page (no PDFs)
  • Content cannot require a login for access
  • Content must be the primary focus of the page and live above the fold. Calls-to-action, forms or sales copy must not detract from the content itself.
  • Page must contain clear organic navigation, including but not limited to easily locatable Contact and About Us pages

Timeliness

  • News content older than 14 days cannot be added to our network

Headline Guideline

When creating additional titles for your content, please ensure all new titles accurately reflect the tone and subject matter of your content. Headlines will be rejected if they attempt to mislead or falsely entice readers.

Inaccurate, Misleading, or Overly Sensational Headlines

  • Does not accurately depict the content
  • Exaggerates or embellishes the content
  • Employs sexual/violent/explicit language that sensationalizes content

“Too good to be true” headlines

  • If it sounds too good to be true, it is
    • “One weird trick that will help you lose that belly fat”
    • “Mom reveals clever $4 wrinkle therapy, makes doctors furious”

Calls to action

  • Registration pleas, sales offers
    • “CLICK NOW to find out which new driving rule has drivers shocked!”

Please adhere to the following grammar, punctuation, and style regulations when submitting titles.

Capitalization

  • Capitalize the first word of the title/heading and of any subtitle/subheading
  • Capitalize all major words in the title, including the second part of hyphenated major words (e.g., Self-Report not Self-report)
  • No excessive capitalization or inter-capitalization, such as words or phrases in all capitals (exceptions include trademarked brand names, acronyms, and common abbreviations)

Grammar

  • Observe correct verb tenses, subject-verb agreements, and spelling
  • Use correct spacing (e.g. no missing or excessive spaces between words or punctuation)

Punctuation & Symbols

  • Refrain from inappropriate, aggressive, or tasteless punctuation in headlines
  • Do not use periods at the end of headlines
  • Repeated punctuation (?!?!) or symbols are not permitted
  • Do not include a price point in headlines

 Image Guidelines

Any images being promoted in PoissyWeb's widget must meet the following standards of network appropriateness.

Thumbnail images cannot include:

  • Nudity or sexual imagery
  • Weapons
  • Drugs or drug paraphernalia
  • Imagery that is designed to provoke or offend
  • Violence or gore
  • Graphic images of physical deformities or health conditions

Quality & Appearance

All images must be relevant to the linked content. Images must be clear, recognizable, and properly oriented. Images that have been altered with Photoshop or other graphic editing softwares will not be permitted.

"Trick to Click"

Images cannot employ deceptive practices to entice a user to click. These include:

  • Images that pretend to be a system or site warning
  • Images that use sensational tactics that are not relevant to the source material
  •  

    “A website determines the brand of a firm in the online world”

    Our interests are your interests; your success is our success.

  • Fidèle reflet de la Vie et des actualités butinées, ce blog a su conserver, par notre travail qualifié, ses innombrables vertus jusqu'à votre tablette.

  • Si vous vous sentez d'humeur tonique et légère depuis quelque temps, gardez le cap ! Cette attitude positive face à la vie ne peut que vous apporter satisfaction et succès. Ne laissez pas les petites contrariétés de la vie quotidienne prendre le pas sur votre enthousiasme et votre optimisme. Traitez les problèmes efficacement, sans trop vous y attarder. Vous avez le vent en poupe. Faites que ça dure !

    1agld1r.gifA propos de Réseau FranceWeb

    Les Sites FranceWeb, Portails et outils d'échanges, de collaboration et de travail.

    Plates-formes collaboratives pour nourrir la connaissance, la productivité et l'innovation

    Regardez nos meilleures offres ci-dessous dans votre poche
     Le futur dans votre poche avec un portable Android , tablette tactile ou smartphone..     

    RECHERCHER – OBSERVER –METTRE EN LIEN – PRODUIRE – DIFFUSER
    Produire de l’intelligence collective au bénéfice de l’économie sociale et de la vie associative et impulser les changements nécessaires par l’évolution de notre société.
    Pour vous aider à réaliser vos projets et vos ambitions, nous mettons FRANCE WEB , à votre service

    PoissyWeb

    Bonheur

    FranceWeb

    Web Gallery

    Stefan de France

     VOIR ET ETRE VU !

    Communiquez, ciblez, vendez par référencement géographique

  • Services uniques à la pointe pour que vous soyez plus compétitif.

    Rendez VISIBLE VOTRE OFFRE , VOS PRODUITS. TROUVEZ PROSPECTS ET NOUVEAUX CLIENTS

    Communication, Exposants, Partenaires,

    stefan v.raducanu,webpiculteur,président francewebasso,place de réseaux,stefan et madeleine raducanu vous conseillent,comment devenir de plus en plus heureux,le lien (hypertexte) est l'essence du web,stefan raducanu,coach de votre destin numérique,fondateur d’e-globalnetwork est consultant et expert internation,spécialiste de ntic,travail collaboratif,créateur des portails b2b,b2c,b2x,km,stefan news press reader  personalized news agregator,your way to better search results,know why,know who,know where,know what. the know how to succeed,a propos de réseau francewebstefan v.raducanu,webpiculteur,président francewebasso,place de réseaux,stefan et madeleine raducanu vous conseillent,comment devenir de plus en plus heureux,le lien (hypertexte) est l'essence du web,stefan raducanu,coach de votre destin numérique,fondateur d’e-globalnetwork est consultant et expert internation,spécialiste de ntic,travail collaboratif,créateur des portails b2b,b2c,b2x,km,stefan news press reader  personalized news agregator,your way to better search results,know why,know who,know where,know what. the know how to succeed,a propos de réseau francewebI'acompagnement du changement"

    stefan v.raducanu,webpiculteur,président francewebasso,place de réseaux,stefan et madeleine raducanu vous conseillent,comment devenir de plus en plus heureux,le lien (hypertexte) est l'essence du web,stefan raducanu,coach de votre destin numérique,fondateur d’e-globalnetwork est consultant et expert internation,spécialiste de ntic,travail collaboratif,créateur des portails b2b,b2c,b2x,km,stefan news press reader  personalized news agregator,your way to better search results,know why,know who,know where,know what. the know how to succeed,a propos de réseau francewebFranceWeb, Diaporama

    Avec le n°1 mondial de la collaboration en ligne

    TOUT CE DONT VOUS AVEZ BESOIN POUR DONNER VIE A VOS IDEES

    maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsA propos de moi maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditations   Offre

    Nous vous aidons à faire votre sélection:

    franceweb,international,local,national,régional,réseau internet interactif,e-globalnetwork,francewebasso,innovation,internet,internet citoyen,jeunesse,lmathieuwebcollection,management,métiers,mobile,numérique,onegloballocal,opportunités,partenaires,poissy social network,poissy ville durable,poissywebcitoyen,seniors,sru-electronics,web,work,yvelines,srweb,rsweb,rstefandefranceRejoignez la communauté maintenant

    Bonjour, si vous visitez notre site pour la première fois, inscrivez-vous gratuitement à la newsletter mensuelle pour recevoir conseils. 

    Faîtes connaissance avec votre ange gardien Stefan V.Raducanu, Webpiculteur, Président

    PoissySmartCity maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsPour Vous et avec Vous !

    Commerce Connecté, Digital Marketing, Mobile, IT, eSanté, Fintech, eRH, Smartcity, Internet des Objets, Innovations,  eEducation, eTourisme, Startups…“données intelligentes”

    maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsPour que chaque séjour soit unique et soit un moment propice à l'échange.
    maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsParce que le voyage n'a de sens que s'il est partagé.

    maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsStefan vous accompagne lors de chaque voyage pour rendre celui-ci meilleur et l'enrichit en rencontres et échanges.

    maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsChaque voyage a sa fiche puisque les envies et les attentes ne sont jamais les mêmes.

    maximes,bonheur,tranquillité,sagesse,sérénité,art de vivre,srweb,rsweb,rstefandefranceméditationsFaisons connaissance.pdf

    StefanV.Raducanu,Président FranceWeb
    Contact : Stefan Raducanu : +33 (0)1 39 65 50 34 

 Simple Ways to Master the Art of Networking

Don’t bother with your business card; networking success comes from building real relationships.

You arrive alone. Your heart is beating a little faster than normal and suddenly all of your charisma and charm go out the window. You try to lock eyes with someone so that you can find a temporary home in what can feel like a sea of strangers. But everyone looks happily engaged in conversation.

While this might sound like your experience at a middle school dance, it’s also what many people feel when they enter a networking event. These are completely natural reactions, even for the biggest extroverts. The great news is that people go to these events to meet strangers, so you’re in the same position as everyone else. Here are 17 helpful tips for navigating a networking event and making the most of your time there:

  1. Find the bar! Whether or not you’re drinking, it’s always a great idea to position yourself at the edge of the bar. Many people run for the bar when they get to a networking event in order to get a short respite from an overwhelming entrance. If you position yourself a few steps from the bar, you can easily strike up a conversation as people turn with drink in hand.
  2. Be yourself. Networking events are meant as jumping-off points for relationship building. If you can’t be yourself, you’ll be starting off these new relationships with a lie. Don’t try to be the person you think others want to meet. Be genuine. The people you connect with when you are authentic are the ones you’ll want to stay in touch with.
  3. Set reasonable expectations. When attending an event, understand what you are there to do. Is your goal to feel out a new organization and get to know the vibe? Is it to meet five new people? Is it to meet one or two specific people? These are all reasonable expectations and it takes a little pre-planning to set these goals.
  4. Don’t spread yourself too thin. Start by spreading a large net to test out a handful of organizations and then commit yourself to a only a few as time goes on. You want to become a staple at these events. When you bounce around to too many events where no one knows you, you’re doing yourself a disservice by having to build your brand from scratch in each environment. You’ll also find that networking is a lot more fun when you become a regular. People will sing your praises to new attendees (this is always better than you doing it yourself) and you’ll see lots of familiar faces.
  5. Take notes. When you ask for someone’s card after having a great conversation, take notes on their business card after they walk away or immediately after the event. This will help you to be more specific in your follow-up.
  6. Introduce yourself to the organizer. A great way to get to know more about an organization and who is involved is to seek out the event organizer and introduce yourself. He/she can then help point you in the right direction and can introduce you to other attendees to get you off on the right foot.
  7. Treat people like friends. Would you go to a friend, interrupt his/her conversation, hand over a business card, talk about yourself and then walk away? Of course not. Treat new networking relationships as you’d treat your friendships. Build rapport and trust that business will happen.
  8. Ask great questions. The only way to get to know someone else is to ask them genuine and thoughtful questions. It’s always best to walk away from a conversation having allowed the other person to speak more than you did. Not only will they feel great about the conversation, but you’ll have gotten to know a lot about him/her, helping you plan and execute your follow-up more thoughtfully.
  9. Sharing is caring. This is no less true now than it was in kindergarten. If you are willing to share your contacts and resources, others will be more likely to help you as well. Develop a sincerity in your giving nature without expectation of something in return.
  10. Consider their network. When meeting people, it’s important to remember that even if they can’t help you directly, someone in their network probably can.
  11. Treat connecting like a puzzle. If you’re asking great questions and considering how you can help others, you’ll naturally start to draw connections between who you are talking to and others in your network. Offer to make these connections! Perhaps they are two people who have the same target client industry, or maybe you know that a contact of yours is looking for the service the other provides. Encourage both parties to follow up with you after they meet so that you can hear what came of their interaction. It will not only pay dividends for you, it will also help you hone your matchmaking skills.
  12. Don’t be a card spammer. The closest thing to you throwing all of your business cards away is handing them out to anyone and everyone you meet without them asking. If you haven’t built enough rapport with someone to encourage them to ask for your card, don’t offer one.
  13. Be specific. The more specific you can be about what you do and what others can do to help you (if they ask), the better. Tell them the names of a few specific companies you’re looking to work with.
  14. Ask yourself why they should care. Consider why the person you’re speaking to should care about what you’re saying. Craft your conversations accordingly. You only have a short time to make an impression, so try to make it favorable.
  15. Be engaged. Keep eye contact with your conversation partner. Nod your head and tilt your body towards them when you’re speaking. These small cues go a long way towards making them feel like you care, which helps you to build rapport and trust: the foundation on which you can later do business.
  16. Do NOT “work the room.” Don’t try to meet as many people as possible in a room; focus on making just a few solid connections. People can sense when you’re simply speaking with them to grab their card and go. These short interactions will not be memorable and therefore work against you. Aim to meet a few people and begin a meaningful dialogue.
  17. Don’t be afraid to join in. There is nothing wrong with joining a conversation and waiting for a natural break in the chatter to introduce yourself. In most cases, the people who are already speaking will enjoy the interruption because it gives them a chance to meet someone new. If you sense that you’ve entered into a serious discussion, it’s okay to politely excuse yourself.

Now you’re prepared to rock your next networking event and hopefully build some meaningful relationships in the process. And remember; do talk to strangers!

See Also: Best Leadership Books for 2015 [Infographic]

beSpacific

Accurate, Focused Research on Law, Technology and Knowledge Discovery Since 2002

Free Weekday Coverage of Current Issues - 11/08/2017

In the 11/08/2017 edition:

 DWG Annual Member Survey, 2016.

About the author

Elizabeth Marsh - DWG's Director of ResearchElizabeth Marsh leads the Digital Workplace Group’s member research and events. She is passionate about connecting members to peers or resources and exploring new research opportunities.

Elizabeth is co-author, with Paul Miller, of the new book “The Digital Renaissance of Work—Delivering digital workplaces fit for the future”.

Prior to joining DWG, Elizabeth held intranet management roles at T-Mobile and Reuters, with broad-ranging responsibilities including community management, internal communications and research.

When not busy in the digital workplace, Elizabeth is a keen writer and musician, playing flute in an amateur orchestra and performing with various local groups.

Connect with Elizabeth on Twitter at @digitalsanity or on Google +.

Content management

New Products for Smart Designs

AR drone flight simulator app works with smart glasses

IoT dev board adds e-paper display

Multiprotocol wireless software enables next-gen IoT apps

360° angle sensor with ultra-fast response time

Wireless charging chipset features authentication

Novembre sous le signe de la danse à Blanche-de-Castille

INSTANTS CHOISIS

Musée du Jouet,2018

Les acteurs économiques locaux des projets pisciacais

ASSOCIATION RELAIS NUMERIQUE

Campus Paris Saint-Germain, le bilan de la concertation

Règles de stationnement...rappels

Bus 50 51,52, Avec votre réseau de Bus Optimisé

Le Forfait FPSI

The Love of a Twin Soul ~ Vol. VII Love Eternal

Best of StefanV.Raducanu-> Welcome to My World ->"réseaux de neurones" ->Quand les modèles économiques des plateformes transforment la ville-> L'expérience de Asch, ou pourquoi nous finissons par avoir le même avis que les autres->L'actualité du FranceWeb

20150119_111932.jpgMADELEINE.JPGSTEFAN RADUCANU.gif

11/10/2017

Les Abeilles de FranceWebAsso >Stefan et Madeleine Raducanu vous conseillent : Place des réseaux ››

MADELEINE.JPGSTEFAN RADUCANU.JPGRéseau relationnel ››La pensée positive : 8 clés pour rayonner en réseau.

Madeleine et Stefan Raducanu : FranceWebAsso > Société du Savoir ...

idfregionconnectee.20minutes-blogs.fr/mr-sr/

Sep 28, 2017 - FRANCE WEB MEDIA DIGITAL, L'INTELLIGENCE DU MONDE EN ACTION >Créer un monde auquel chacun souhaite appartenir>Préparer le ..

Madeleine et Stefan Raducanu : MyNewsCenterNavigator ...

bonheur.20minutes-blogs.fr/mr-sr/

Plusieurs milliers de journaux et magazines, 233 états et régions à découvrir ! ... Contact : Stefan Raducanu : +33 (0)1 39 65 50 34 +33 (0)6 21 97 47 99.

C'est un bonheur d'aimer>Madeleine et Stefan Raducanu ...

idfregionconnectee.20minutes-blogs.fr/.../avec-madeleine-et-stefan...

Jul 27, 2014 - De la nécessité d'aimer avec Madeleine et Stefan Raducanu, FranceWebAsso & FranceWebSharing,AllianceNetWork,Le n°1 de la ...

Madeleine et Stefan Raducanu Chercheurs..FranceWeb. - Stefan V.Raducanu ...

https://www.facebook.com/poissywebcitoyen/posts/331888316986226

Madeleine et Stefan Raducanu Chercheurs FranceWeb, vous conseillent>"Community of Practice (CoP)">SRU-Electronics>Vision>Teach new behaviors by the ...

You've visited this page many times. Last visit: 3/17/17

MyNewsCenterNavigator»Stefan de France,"Information,Veille et ...

globalpartnersnetwork5.rssing.com/chan-30023572/all_p1.html
The Happy Man>The Web of our life good and ill together>Madeleine et Stefan Raducanu>FranceWebAsso & FranceWebSharing,AllianceNetWork>Le n°1 de ...
You've visited this page 2 times. Last visit: 9/21/17

Stefan Raducanu - Google+

https://plus.google.com/+StefanRaducanu
Stefan Raducanu - Google+. ... Communities and Collections ... Neymar, Ecole rouge et bleu->PoissyVilleConnectéeSmartCityWebCitoyen-> vision 2021.
You've visited this page many times. Last visit: 9/21/17

 

 
Toute l'info avec 20minutes.fr, l'actualité en temps réel Toute l'info avec 20minutes.fr : l'actualité en temps réel | tout le sport : analyses, résultats et matchs en direct
high-tech | arts & stars : toute l'actu people | l'actu en images | La une des lecteurs : votre blog fait l'actu