Avertir le modérateur

16/02/2019

Les leaders créatifs et marketing reçoivent des notes marginales car les équipes de création ont un moral bas

Une nouvelle enquête portant sur plus de 500 créatifs et spécialistes du marketing raconte une mise en garde, car les CMO exigent plus de travail créatif en interne

Un nouveau sondage mené auprès de 566 professionnels de la création et du marketing a révélé que les dirigeants des deux camps obtenaient des notes marginales et indiquaient toute une gamme de défis en matière de relation organisationnelle, d’alignement d’équipe et de collaboration, qui découlent des défis naturels inhérents à la création en interne. équipes. Plus important encore, une analyse des données relie ces défis à leurs effets sur les opérations de création et sur l'efficacité, selon les conclusions révélées dans le rapport de gestion de la création en interne de 2019.

Alors que les directeurs marketing (CMO) ont de plus en plus recours à la créativité en interne (dans le souci d'une connaissance approfondie de la marque et d'une efficacité accrue), l'enquête révèle des signes avant-coureurs indiquant qu'une simple augmentation des effectifs ne suffit pas. Les départements marketing et créatifs ont besoin de processus bien définis, mutuellement convenus et hautement collaboratifs pour optimiser les avantages que les organisations de marketing sont censés apporter à l'entreprise.

L'étude montre que les organisations créatives et marketing fortement alignées sont plus susceptibles de donner aux leaders une note plus élevée, de faire preuve d'un bon moral, d'utiliser les meilleures pratiques et d'avoir la capacité de consacrer plus de temps à faire ce pour quoi elles ont été embauchées: être créatif.

L’enquête a été réalisée par InSource , une organisation professionnelle à but non lucratif regroupant les équipes de création internes, et inMotionNow , un fournisseur de premier plan de solutions de flux de travaux créatifs. Les résultats de haut niveau de l’étude sont les suivants:  

  • Les leaders créatifs et marketing reçoivent des notes marginales car les équipes de création ont un moral bas. Seulement 64% des répondants ont déclaré que leur leadership créatif était efficace et encore moins (54%), leur leadership marketing est efficace. Moins de la moitié (45%) disent que le moral de l'équipe de création est élevé.
  • Boutiques créatives et marketing ayant besoin d’alignement. Après des années de croissance, à peine 47% ont déclaré que la relation entre la création et le marketing était meilleure cette année que l'année dernière. La collaboration entre le marketing et les créatifs n’a pas été meilleure, 51% seulement ont déclaré que la collaboration était efficace. Quelque 79% des créatifs ont déclaré recevoir des commentaires sur les performances des éléments créatifs de temps à autre ou pas du tout.
  • Le gain pour améliorer la relation entre créatif et marketing. Les équipes qui signalent un alignement fort ont 18% plus de chances de dire que la collaboration est efficace. 16% plus susceptibles d'affirmer que leur leadership en marketing est efficace, 12% plus susceptibles d'affirmer avoir utilisé les meilleures pratiques, 12% plus susceptibles d'avoir un moral élevé; et 11% plus susceptibles de dire que leur leadership créatif est efficace.  
  • Le volume et la vélocité sont les principaux défis auxquels sont confrontés les créatifs. L'augmentation du volume et la brièveté des délais sont les principaux défis auxquels sont confrontés les créatifs internes. Cela a été suivi par le désir créatif d'être considéré comme un contributeur stratégique plutôt que comme un «artiste mécanique» débordant de manière robotique du design, des graphiques et du contenu créatif. Une majorité (72%) des répondants affirment que «obtenir les informations nécessaires pour démarrer un projet» est une tâche administrative qui absorbe du temps qu'il serait préférable de consacrer à un travail de création.
  • Au fur et à mesure que les équipes se développent, les créatifs sont obligés de passer plus de temps à des tâches administratives. Près de la moitié (48%) déclarent consacrer environ une journée par semaine au travail non créatif, soit une hausse de 14% par rapport à la même enquête de l'année dernière. En outre, un cinquième (22%) a indiqué qu'ils consacraient au moins 10 heures par semaine à la recherche d'informations, de commentaires et d'approbations, soit une hausse de 6% par rapport à l'enquête de l'année dernière. À l'inverse, les créatifs qui consacrent seulement quatre heures ou moins à des tâches administratives chaque semaine sont plus susceptibles de faire état d'un leadership efficace, de l'utilisation de meilleures pratiques et de leur capacité à exploiter plus efficacement les ressources créatives pour obtenir des résultats commerciaux. 

Articles Liés

La société d'édition numérique Exact Editions a renouvelé sa certification ABC pour la septième fois depuis 2012. ABC fournit des données vérifiées de manière indépendante au secteur britannique des médias, à utiliser lors de la vente de publicité imprimée, numérique et événementielle.

The Global Evolution

Look to the Future, and what do you see? New life, new technology.

This is our vision of the future: inventing a better world in which you grow up.

 Our Mission : Building Global Communication Networks.

 The World is our Workplace. Let's work togheter.

International Communications, (Cooperation)....

'NewsCenterNavigator'

e-GlobalNewsCenter,Information Source, Breaking News from the World, Quick Links,

Anywhere, Anytime, Anydevice

Easy to use, Easy to Install, Easy to Learn

Put the World's News at your fingertips 24 hours a day

Your instant Connexion to Local, National and World News

One Planet. One Network. Infinite possibilities.

 THE NEW GLOBAL VILLAGE.

WEB PAGES, NEWSPAPERS, ARTS, ARTICLES, NEWSGROUPS, BLOGS, BRIEFING, BUSINESS, CULTURE, ECONOMIY, ENTREPRENEURS, EDUCATION, FINANCE, IDEAS, HEALTH, MARKETS, LEADERSHIP, LIFE, MULTIMEDIA, OPINIONS, SPORTS, TECHNOLOGY, HIGH-TECH, WORLD,

ABC Australian Business CRAYON LA Daily Terra Daily
ABC News Daily Earth LCI Time

AFP

Daily News Los Angeles Times Wall Street & Technology
Argumenti i Fakti E-Commerce Times LesInfos Wired
Asahi Enterprise News for IT MSN bc World France24

Asia Times

Finance Moreover World Gazetter
atNewYork| Financial Times My Yahoo! World News Business
BBC News German News NewsIsFree World News
Bloomberg Global News Google NewsVoyager WN Countries
Boston Globe Google News France New York Post WorlNews Anyththing
Business Daily Gulf Daily News New York Times WorldNews
Canadian Business Online IMAGO Nikkei Net Interactive World Press
CBS News InformationWeek Other Newspapers World News Sites
Channel News InfoWorld Pravda World News Today
Chicago Tribune Investors Business Daily Red Herring World News Travel
China News Interfax Reuters Yahoo France
China News French IPL Newspapers San Jose Mercury News Yahoo World
Christian Science Monitor Israel News Singapore ZATAZ Magazine
CNN Daily News Kidon Media Link USA Today ZDNet

Know why, Know who, Know where, Know what. The know how to succeed.

Collaborate, Communicate, Connect...24/7/365.

SRU-Electronics is a free daily e-mail publication designed to keep you up-to-date with what is happening in the  electronics industry. SRU-Electronics provides immediacy and directness not available through any other publication. Daily news coverage includes analog, linear, power conversion, batteries, power quality, communications power, consumer electronics, automotive electronics and photovoltaics. It also includes all related electronic components, new products, business strategies, technology trends, financial results and more.

Please also feel free to forward this newsletter to your friends and colleagues, and visit SRU-Electronics for additional news each day.

11:23 Écrit par franceweb dans 21CenturyWebArchive, Agenda 21, Agregator, AlertInfo, Archive21stCentury, ArchiveWeb21, Blog, Marketing | Lien permanent | Commentaires (0) |  Imprimer | |  Facebook | | | | |

08/02/2019

‘The Grid’>FRANCEWEB partnership network@PoissyWorldWide to help grow urban tech ecosystem. "Media Intelligence"-> "PoissySmartCity"> Branding European Cities> Driving change for better cities>URBACT>LIVE,ENJOY,INVEST..

francewebeglobal-avec-vous3.jpgPPF,Dipl.Ing.StefanV.Raducanu veille pour vous: économie,technologie, societal, Je pense que je peux donner de l'énergie aux gens grâce à ce que je fais.,UNE VAGUE D'INSPIRATION. Media Intelligence!

Let' put smart to work !

0GR3TXHD_400x400SR.jpgWhy not now?

Local Solutions

Experience for all citizens

Citizen-Centered Service Delivery

Digital Reinvention

We live in a moment of unprecedented innovation, entrepreneurial energy, and possibility. Cities are the laboratories of the 21st century. Citizens are the new scientists.

2 maini.jpgThe Grid,a member-based partnership network for urban tech community. The goal of the network is to link organizations, academia and local tech leaders in order to promote collaboration and the sharing of knowledge and resources. Our aim is to learn ideas and methods from lead partner, expert and partners on how to increase local communty participation in town development (in ideal so that everybody can really feel as a part of a decisions made) and for that to create a community center for local people (despite the age, race, religion etc..) for socializing and lifelong learning. All that, in our opinion would dedicate to better democracy, make community stronger and bolder to participate in every level of the towns development in and for the future. 

In addition to connecting member companies and talent, The Grid will host various events, educational programs and co-innovation projects, while hopefully improving access to investors as well as pilot program opportunities. The Grid is launching with more than 30 member organizations — approved through an application and screening process — across various stages and sectors. FRANCEWEB (nonprofit dedicated to connecting urban tech leaders) wants to prove its initiatives are more than just “show-and-tell” projects and city officials believe that building a truly sustainable innovation economy is dependent on all its local resources working in conjunction, allowing entrepreneurship to permeate every arm of commerce. With an institutionalized network like The Grid,  hopes it can further fuse its pockets of innovation into one well-oiled machine, consistently producing transformative ideas. “The Grid represents a promising new way for FRANCEWEB to work across sectors to strengthen collaboration and innovation, first in Poissy City and hopefully soon in many more cities across the country and around the world,” said FRANCEWEB president and CEO Stefan Raducanu in a statement. “It signals that PoissyWorldWide is leading with a new approach to technology and startup culture, with a real focus on diversity, inclusion, equity, and community.”As one of the largest and most industrially diverse cities in the department, GPS&O has naturally placed a heightened focus on the growing sector of “urban tech” — which has been broadly categorized as innovation focused on improving city functionality, equality or ease of living. FRANCEWEB is also launching The Grid Academy, an adjacent academic group with the mission of creating applied R&D partnerships between local academic institutions and corporate sponsors.The Grid is the natural home for authors, editors, and societies. We are committed to providing the best possible service to all our publishing partners. Grid has forged strong partnerships with influential scholarly and professional societies and associations for nearly half a century. Current society members who are entitled to online access to a society or association journal as a benefit of membership can manage their access from this page.

 The Crucial Question : Is It for You ?

As partner, you have to be market-driven, or information -driven.

Where can you find the knowledge to expand your Internet experience ?

StefanV.Raducanu,Webpiculteur...Le triangle de FranceWeb, integrateur de portail passe par une triple compétence: éditoriale, technologique, humaine. 3poles.png

Une stratégie de partenariats. LA COOPERATION EN 3 CLICS

Appel à CONTRIBUTION>PoissyWebSmartCity, Imaginez ce que nous pouvons faire ensemble.

1agld1r.gifCo-construction de la valeur des données de la Ville et à leur mise en commun. The Grid

Lire la suite

14:37 Écrit par franceweb dans 21CenturyWebArchive, Agenda 21, Agregator, AlertInfo, Archive21stCentury, ArchiveWeb21, Articles, Association, Autoentrepreneur, Automobile, Blog, Blogs, Bookmarks, Citoyen, Coach, Collaborative, Collections, Communication & relations médias, Community, Conseil, Consulting, Consummateur, Crowdfunding,Financement participatif, Culture, DD, Sustainable Development, Digital, Dipl.Ing.Stefan V.Raducanu, Diverse, eBusiness, eCitoyen, Electeur, Entrepreneur, Entreprises, Evénements, Exposants, Famille d'Entreprises, France, FranceWeb, e-Globalnetwork, FranceWebAgency, Francophonie, Groupes, IE, Ile de France, Industrie, Innovation, International, Internet, L'électeur, Le Citoyen, Le consommateur, Le Travailleur, LMathieuwebcollection, Local, Ma Bibliothèque, Madeleine et Stefan Raducanu de FranceWeb, Management, Marketing, Mobile, Monde, MyNewsCenterNavigator, Numérique, OneGlobalLocal, Opportunités, Organisation, Partenaires, Poissy en poche, Poissy Ville Connectée, PoissyWebCitoyen, PoissyWorldWide, PPF, Prestataire, PSA, PSG,Poissy,Poncy, Recherche, RemiFranceWeb,Editeur Internet,Infoproduits, Réseau, RessourcesPRO, Seniors, Service, Sharing, Smart Data Collective, SmartCity, Social Media Intelligence, SRU-Electronics, Stefand'Internet, The Grid, Travel, Tourisme, Universities, Ville, Vins, Alcool,Caviste, Voyage, We Are FWCitizens, Web,Web,Web, WEF, Work, World, Yvelines | Lien permanent | Commentaires (0) |  Imprimer | |  Facebook | | | | |

31/01/2019

PPF,An Analysis Audit in Four Acts.Memo to the Modern Marketer.PoissySmartCity.Next Big Thing in content marketing.Who needs little things like the $700 billion US shoppers spend over the holidays when you’re Amazon?

Lire la suite

 
Toute l'info avec 20minutes.fr, l'actualité en temps réel Toute l'info avec 20minutes.fr : l'actualité en temps réel | tout le sport : analyses, résultats et matchs en direct
high-tech | arts & stars : toute l'actu people | l'actu en images | La une des lecteurs : votre blog fait l'actu